Aprenem amb Quina intenta plasmar una filosofia de treball en l'aula d'educació infantil centrada en l'alumne, en què ell és el protagonista del propi procés d'aprenentatge. Per tant, construeix ell mateix els seus coneixements i li donem l'oportunitat d'aplicar-los en situacions reals. Per això organitzem l'aula en racons, també tenim moments de rutines, tallers i, com no, els projectes de treball. En cada activitat intentem desenvolupar en el xiquet i la xiqueta les vuit competències bàsiques que formem part del currículum. Totes aquestes competències intentem que estiguem presents en les diferents activitats, és a dir, les treballem d'una manera global. Hem de destacar que, com que són unes propostes pedagògiques al voltant d'una col·lecció de contes, la competència lingüística i el procés lectoescriptor adquireix certa relevància. Desenvolupem el procés lectoescriptor des d'un enfocament socioconstructivista, és a dir, des del punt de vista de la funcionalitat del llenguatge. Des de l'inici de l'escolaritat, als nostres xiquets i xiquetes els posem davant de situacions reals en les quals necessiten utilitzar el llenguatge tant oral com escrit, tant a nivell de lectura com d'escriptura. Partirem sempre del nom. Quant a escriptura, volem que els nostres alumnes siguen productors. No es tracta de copiar paraules, frases, textos sinó de crear-los. Per això treballem molt l'escriptura espontània i són ells els que decideixen què i com hem d'escriure en cadascuna de les diferents activitats. Fins que no estan madurs de manera motriu treballem amb la lletra majúscula. El pas a la lletra enllaçada es fa respectant el ritme maduratiu de cada alumne. És el mateix xiquet o xiqueta qui decideix fer el canvi quan ja es troba segur. Per a més informació acudiu a www.bullent.net