UNA DIDÀCTICA A LA MIDA DE CADA DOCENT
Dues propostes per treballar els continguts. L'estructura de les unitats permet treballar els continguts, primer, mitjançant una seqüència didàctica d'activitats i, posteriorment, assentar els continguts teòrics, o bé es pot seguir el procés invers: treballar primer aquests continguts i posteriorment fer les activitats corresponents.
APRENDRE PER UN MATEIX
Una filosofi a didàctica que promou que l'alumnat adquireixi continguts i procediments al llarg del procés de resolució de les diferents activitats. Una visió aplicada dels coneixements que permetrà dotar-los de significat, facilitant així la motivació de l'alumnat.
ALUMNES CONSCIENTS DELS BENEFICIS D'APRENDRE
Els alumnes relacionaran els coneixements amb fets quotidians reconeixibles i propers a ells i en descobriran la utilitat per a les seves vides.
I TAMBÉ: múltiples opcions per al treball cooperatiu, activitats de síntesi, vocabulari, mapes conceptuals, activitats interactives, experiments per dins o fora del laboratori i la Revista de ciència, amb l'objectiu de fomentar la competència comunicativa, la comprensió lectora i l'escriptura. ANNEXOS
2. Substàncies pures i mescles
3. La composició de la matèria
4. Unions d'àtoms
5. Les reaccions químiques
6. Tot és química
7. Electrons en moviment
ANNEX I. Les ciències experimentals
ANNEX II. Formulació
ANNEX III. Treball al laboratori