UNA DIDÀCTICA A LA MIDA DE CADA DOCENT
Dues propostes per treballar els continguts. L'estructura de les unitats permet treballar els continguts, primer, mitjançant una seqüència didàctica d'activitats i, posteriorment, assentar els continguts teòrics, o bé es pot seguir el procés invers: treballar primer aquests continguts i posteriorment fer les activitats corresponents.
APRENDRE PER UN MATEIX
Una filosofia didàctica que promou que l'alumnat adquireixi continguts i procediments al llarg del procés de resolució de les diferents activitats. Una visió aplicada dels coneixements que permetrà dotar-los de significat, facilitant així la motivació de l'alumnat.
ALUMNES CONSCIENTS DELS BENEFICIS D'APRENDRE
Els alumnes relacionaran els coneixements amb fets quotidians reconeixibles i propers a ells i en descobriran la utilitat per a les seves vides.
I TAMBÉ: múltiples opcions per al treball cooperatiu, activitats de síntesi, vocabulari, mapes conceptuals, activitats interactives, experiments per dins o fora del laboratori i la Revista de ciència, amb l'objectiu de fomentar la competència comunicativa, la comprensió lectora i l'escriptura.