Argumento de El Pràcticum de Pedagogia I Educació Social: Competències I Recursos
Encuadernación: Rústica
Colección: Materials; 231
Lobra que us presentem troba el seu antecedent en el llibre Les Pràctiques dEducació Social. Eines per al seu desenvolupament, publicat al 2004 pel Servei de Publicacions de la UAB, en el marc de la diplomatura dEducació Social de la Facultat de Ciències de lEducació de la UAB, antecessora dels graus actuals. Una part important de lequip que el va redactar repeteix autoria en El Pràcticum de Pedagogia i Educació Social. Competències i recursos, que teniu a les mans. Aquest fet evidencia linterès i el compromís del professorat que sha implicat en la important tasca dorganitzar i desenvolupar els pràcticums de les dues titulacions, i que ha volgut anar més enllà deixant testimoni escrit de com són i com sestan gestionant els nous plans destudi iniciats al 2007-2008. Comptar amb els dos documents ens proporciona loportunitat de conèixer les modalitats dels pràcticums que es descriuen, en el context i en lèpoca acadèmica en què shan dut a terme, i levolució històrica viscuda entre letapa anterior determinada per la LOGSE (1990) i les lleis que la van desenvolupar, i lactual model de plans destudi universitaris derivats dels acords de Bolonya (1999) i de la implantació de lEspai Europeu dEducació Superior (2010). El llibre semmarca en els graus dEducació Social i de Pedagogia que simparteixen actualment a la Facultat de Ciències de lEducació de la UAB. Sha escrit sota la consideració de Projecte Singular entre altres projectes presentats per les coordinacions de titulació de la Facultat, amb el suport institucional i econòmic que comporta. La informació i la visió històrica sistemàtica, extensa i molt detallada que aporten els dos llibres seran rellevants per conèixer el passat i el present, i per continuar construint el futur. La Facultat de Ciències de lEducació considera els pràcticums de les diferents titulacions com leix troncal sobre el que pivota tota la formació acadèmica de cadascun dells. En les pràctiques externes professionalitzadores, lalumnat té loportunitat de conèixer la realitat de la seva futura professió, i ho farà de forma progressiva i tutelada, activa i participativa durant una part molt important en durada, nombre de crèdits, intensitat formativa i exigència acadèmica.0