Argumento de El Paisatge Comercial de la Ciutat. Lletres, Formes I Colors en la Retolació de Comerços de Barcelona
El famós dictamen del filòsof Jürgen Habermas, segons el qual el skyline de les ciutats ja no el dissenya larquitectura, sinó la retolació comercial i els anuncis de neó, toca el punt feble duna gravíssima patologia urbana. Daltra banda, lurbanisme contemporani compromès a sanejar el creixement metropolità, considera avui que la informació definirà, molt probablement, la ciutat futura. En aquest cas, caldrà comptar amb el disseny gràfic, perquè una part molt significativa daquesta informació entre la qual, sens dubte, shi troba la retolació comercial lhaurà de menester per ser eficaç i competitiva, sense renunciar per això a la seva desitjable qualitat estètica. Tanmateix, una vegada enfrontats a aquesta responsabilitat, com es podria programar la regeneració dels paisatges tipogràfics, pictogràfics i cromàtics actuals, culturalment empobrits, visualment contaminats i cívicament salvatges? Duna manera ben senzilla: rastrejant la sàvia tradició històrica, rehabilitant la malgirbada condició informativa i no publicitària dels rètols comercials de les nostres ciutats i recuperant, en fi, la molt noble categoria del bon gust.0