1. El cant de la Sibil·la a Mallorca................................................................... 23 1.1. LaSibil·lailapietatpopularentorndelNadal...............................23 1.1.1. Sibil·la, alerta sa Coca!.......................................................... 26 1.2. Un dilema culte/popular
2. L estat de la qüestió .................................................................................... 31 a ) Manuscrits ................................................................................ 31 b ) Impresos ................................................................................... 32 c ) Inèdits
2.1. La història del cant ......................................................................... 37 2.2. Mediadors dels tòpics actuals més habituals.................................... 42 2.2.1. La qüestió de l orientalisme
3. El cant de la Sibil·la en l actualitat .............................................................. 53 3.1. Elements de sociabilitat .................................................................. 54 a ) Espasa, túnica i plomes ............................................................. 54 b ) La veu del sibil·ler o sibil·lera ..................................................... 60 c ) Els interludis ............................................................................. 62 d) Nin o nina?............................................................................... 65 3.2. Sistemes d aprenentatge i «els afanys de recuperació» ...................... 67 3.3. El text musical
3.3.1 El legat de la tradició oral i de la tradició escrita en la configuració dels models actuals de variabilitat melòdica del
cant
3.4. El text literari
4. Noves actituds entorn del cant de la Sibil·la................................................ 91 a) Primer model: «Sibil·la: llépol coquero!».................................... 92 b) Segon model: «Silencio, por favor, la Sibil·la canta»................ 94 c) Altres sibil·les i els processos de folklorització
d) Folklorisme comercial............................................................. 104 e ) La difusió del cant de la Sibil·la ............................................... 107 f ) La Sibil·la com a cançó emblemàtica......................................... 111 g) El Cant de la Sibil·la Patrimoni Immaterial de la Humanitat
5. Conclusions ............................................................................................. 117 6. Bibliografia............................................................................................... 121 7. Selecció discogràfica
8. Annexos
Models actuals de variabilitat melòdica ..................................................... 133 Articles de premsa ..................................................................................... 141 Declaració per la Unesco com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat