Argumento de Dins del Mirall
Dins del mirall presenta un itinerari gradual per algunes de les millors obres de la literatura universal adreçades als infants i els joves des que neixen fins que ja es poden considerar lectors autònoms. L'itinerari esdevé una manera d'explicar als adults els elements que caracteritzen i defineixen la literatura per als joves lectors i, a la vegada, un immillorable punt de partida per conèixer-la a través d'obres de gran qualitat.0La veu, l itinerari i la literatura infantil. Dins del mirall. Per començar, un grapat d imatges: Llibre d imatges, d Ian Beck. El primer heroi de qui ens podem agafar de la mà: L Elmer i el temps, de David McKee. Un ritme ideal per iniciar-se en la lectura: Vamos a cazar un oso, de Michael Rosen i Helen Oxenbury. Convida un cercle d amics per riure: La talpeta que volia saber qui li havia fet allò en el cap, de Werner Holzwarth i Wolf Erlbruch. De les fibres emocionals que una història sap tocar: Història de Babar el petit elefant, de Jean de Brunhoff. El valor estètic i literari per sobre del didàctic: El meu pare va ser rei, de Thierry Robberecht i Philippe Goossens. Qualsevol tema, per fràgil o dur que sigui, és possible: Frederick, de Leo Lionni. La literatura o el mirall dels somnis i de la realitat: L aneguet lleig, de Hans Christian Andersen. L única agència amb l opció de viatjar a un territori fantàstic: Allà on viuen els monstres, de Maurice Sendak. Una finestra indiscreta a l abast: Xola i els lleons, de Bernardo Atxaga. El factor sorpresa: El higo más dulce de Chris van Allsburg. L originalitat, una peça clau per a la tria: El Cascanueces, d E.T.A. Hoffmann. Un bon llibre infantil ha d agradar també a la persona adulta: En Jim Botó i en Lluc el maquinista, de Michael Ende. Quina lliçó en podem treure?: Emili i els detectius, d Erich Kaestner. Això és un personatge!: Pippi Calcesllargues, d Astrid Lindgren. L heroi del boca-orella: Harry Potter i la pedra filosofal, de J.K. Rowling. Llegir, una activitat que deixa petja: Les bruixes, de Roald Dahl. Un ventall de personalitats ben naturals: El vent en els salzes, de Kenneth Grahame. Condició indispensable: trobar el lloc de pas: El lleó, la bruixa i l armari, de C.S. Lewis. La mirada a través de la qual es pot conèixer un fet històric: L illa del carrer dels Ocells, d Uri Orlev. Un camí intens de creixement i maduració: El hòbbit, de J. R. R. Tolkien. Amb ulls d infant: El petit príncep, d Antoine de Saint-Exupéry. Com els records més bonics o els malsons més terribles: L illa del tresor, de Robert Louis Stevenson. Un model rebel per a la narrativa per a joves: El vigilant en el camp de sègol, de J.D. Salinger. La ciència-ficció, un joc amb la imaginació: Mecanoscrit del segon origen, de Manuel de Pedrolo. L itinerari no s acaba aquí...: Els narradors de la nit, de Rafik Schami.