Argumento de Diccionari Bàsic de Ciències de L"educació
Un vocabulari específic no és una obra amb grans pretensions, com puga tenir-les una enciclopèdia alfabètica o temàtica, un complet diccionari o una gran obra. Ara bé, alguna funció ha de tenir aquesta mena de treballs. I de fet la té. Amb aquesta creença sha fet aquest senzill vocabulari, i amb alguna finalitat, òbviament. Alumnes de Magisteri i de Ciències de lEducació principalment, així com diversos professionals del camp educatiu, sovint, pregunten a qui troben, que generalment sol ser un llibrer en ocasions, i daltres vegades un professional de la docència, si existeix algun llibre que puga donar un cert aclariment, una certa llum als dubtes que puguen presentar-se, i que bàsicament són de dos tipus. Duna banda de tipus conceptual en relació al significat dun determinat terme, i daltra en allò referit a lescriptura correcta en valencià. En el primer cas es tracta de dubtes que es troben a la mateixa altura que en una altra llengua. En el segon dels casos esmentats, ens estem referint a què el valencià és una llengua menys coneguda, per part de la població valenciana en general, que puga ser el castellà. Davant això, no és pot menys que traure la conseqüència que hi ha una gran necessitat delaborar eines diverses en la llengua pròpia i que cal conjugar amb la demanda que, segons diversos estudis, va en augment progressiu en la mesura que el valencià va recuperant la quota que li correspon com a llengua de primera magnitud en tot tipus de situacions.0