Argumento de De Mica en Mica 14
La col·lecció de contes de lectura progressiva De mica en mica consta de vint-i-un llibres, que pretenen afermar
psicològicament aquesta sensació que ja es pot llegir, quan linfant domina algunes grafies.
A cada un dels llibres:
l Es parteix de la freqüència dels sons per treballar les distintes posicions dels fonemes consonàntics.
l Sutilitza el vocabulari bàsic dels infants, per afavorir la comprensió de les lectures.
l Hi ha una història argumental que dóna una unitat global al contingut del text.
l Les il·lustracions reforcen les històries, el vocabulari i les maneres de dir, i faciliten la comprensió entre el que linfant
veu i el que llegeix.
l Observacions didàctiques que orienten sobre lús i la funció pedagògics de cada llibre.
Les grafies o lletres estan ordenades segons la dificultat de lectura, i els fonemes se seqüencien de tal forma que sevitin
confusions pel punt i forma darticulació en la pronúncia dels infants.
Els llibres poden ser utilitzats tant com a material per a laprenentatge de la lectura a lescola, com per a primeres
lectures a la biblioteca de casa o de la classe.
S'introdueixen dos fonemes molt diferents; un, labiodental fricatiu sord -f-, l'altre nasal palatal -ny-. Surt la primera ela geminada; -l·l.0