(Abstract: MOVIES, AN EDUCATIVE MEANS - Ten years of experience through films - Movies as an audiovisual resource has a great motivational and attractive power. As a didactic strategy it helps to think and feel, consolidates knowledge and generates attitudes. As an educative strategy it awakens the critical sense, creativity and the capacity to analyse and face the daily life. It promotes an integrated and multi-sensorial learning as powerful as the virtual means. For this reason, it is not just one more resource at the service of the teachers but a strategy for integral formation.
The study of different films as ample as the list that this book contains, offers to the teachers a valuable material to work on educational and social values, unity, tolerance, etc. through movies).
Extracto del Índice:
1/ Aprendizaje integrado y cine formativo.
2/ El cine como elemento educativo y formativo.
3/ El cambio a través del cine.
4/ Cine y educación en valores.
5/ Conflicto y cine educativo.
6/ Creatividad y cine formativo.
7/ Impacto y cine formativo.
8/ Emociones y cine formativo.
9/ Interculturalidad y cine formativo.
10/ Resiliencia y cine formativo.
11/ Anexo: Clasificación de 200 películas según sus valores.
Saturnino DE LA TORRE es catedrático de Didáctica en la Universidad de Barcelona y especialista en temas de creatividad, innovación y estrategias didácticas.
Mª Antònia PUJOL MAURA es profesora titular de la Universidad de Barcelona y especialista en temas de didáctica, innovación y estrategias de aprendizaje en Educación Infantil y Primaria.
Nùria RAJADELL PUIGGRÒS es profesora titular de la Universidad de Barcelona, especialista en temas de innovación, relaciones institucionales, estrategias didácticas y elaboración de materiales curriculares.