Argumento de Botigues Històriques de Catalunya
Les botigues més singulars i tradicionals del comerç català.«Botigues històriques de Catalunya» aplega els principals establiments comercials de diferents localitats catalanes que han esdevingut emblemàtics per la seva història, decoració, estils arquitectònics o artístics. Tots ells són d¿una valuosíssima importància a nivell patrimonial i artístic, i esdevenen gairebé únics per la seva antiguitat i singularitat.Consol BancellsÉs llicenciada amb grau en Història de l'Art, fotògrafa i documentalista. Especialitzada en la investigació sobre les arts decoratives aplicades a l'arquitectura i els comerços històrics de Catalunya, ha publicat els llibres Sant Pau, hospital modernista, El Modernisme a Mallorca, El Modernisme a l'Eixample de Barcelona, Farmàcies modernistes de Barcelona, Botigues històriques de Catalunya i Barcelona, botigues amb encant. Ha col·laborat com a fotògrafa i historiadora en projectes de l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.Carles Carreras i Verdaguer Nascut a Maó, Menorca el 1948, es llicencià en Geografia a la Universitat de Barcelona el 1972. Des de llavors ha exercit la docència en aquesta universitat, i a partir de 1986 com a catedràtic de Geografia Humana. Ha publicat nombrosos estudis sobre temes urbans i comercials («Geografia urbana de Barcelona», «La Barcelona literària», «Atles comercial de Barcelona», i ha dirigit diverses grans obres de geografia : «Geografia Universal»;«Geografia General dels Països Catalans», i, amb Aurora García Ballesteros, la «Geografía de España». Assumpta Ariño i Barrera (Sabadell, 1976). Professora d¿Ensenyament Mitjà des de juny de 1986 i llicenciada en Geografia des del 1989 a la Universitat de Barcelona. Ha treballat en la coordinació de l¿«Atles Comercial de Barcelona» (Ajuntament de Barcelona, 2003).Sergio Moreno Redón (Sabadell, 1976). Es va llicenciar en Geografia l¿any 2003 per la Universitat de Barcelona, on actualment està cursant els estudis de doctorat al departament de Geografia Humana. És membre de l¿Observatori de Comerç de la Universitat de Barcelona des del 2002. Ha treballat en diverses publicacions : l¿Atles Comercial de Barcelona (2003), l¿Atles de la Diversitat (2004) i el llibre «Barcelona y Sao Paulo cara a cara» (2006).0