Argumento de Belleses Arbitràries
Amb la voluntat de copsar el temps, la poesia de Miret seleva fins a lextrem de crear imatges orgàniques. No és gens estrany, perquè el trànsit cap a la mort és un dels motius principals de reflexió daquest llibre. Una imatge i laltra aconsegueixen fer-nos visible el pas del temps i, amb aquest, també la presència immanent de lamort. Miret no lesquiva i en parla des de diferents vessants. Parla de la mort que ens ha precedit i sobre laqual sha construït la nostra vida quan parla de la terra de tots els nostres morts que són, al cap i a la fi, lesnostres arrels. També parla de la mort com a absolut quan diu que aquell que sendinsa en el mar i abandonala vida, ho fa perseguint la darrera apropiació del buit. I parla, en tercer lloc, duna mort desdramatitzada ique és part intrínseca del viure en el cas dels Dos xiquets que juguen a la vora / de la tàpia del cementiri.No penséssiu, però, que Miret soblidi de celebrar la vida. Ho fa i sapropia del temps i en gaudeix en poemescom el que comença De menuda tagradava menjar magranes..., un poema que mostra la joia de saber-seviu en un daquells instants que gairebé tot satura i el món ens pertany. Aquesta conjunció de la sal (de la vida) i el verb (que diu la vida) en els llavis explica molt com és la poesia deCarles Miret. Es tracta duna poesia essencial i neta dornaments innecessaris que minteressa perquè ajuda areflexionar. Amb Belleses arbitràries , Miret és capaç de dirigir-nos la mirada a través del Diàleg de la llumamb lombra cap a allò que importa, com en el bellíssim penúltim poema, on conflueixen en una sola cosa lavida gastada i la vida nova, els homes i les bèsties, laliment i la bellesa...0