Tots els autors han impartit classes o han participat en les assignatures de sintaxi anglesa del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística de la Universitat Autònoma de Barcelona durant els últims deu anys. La formació acadèmica de cadascun dells inclou períodes de formació de postgrau en algunes de les universitats més destacades de la Gran Bretanya, dHolanda i dels Estats Units. Mireia Llinàs (MA University College London, PhD Universitat Autònoma de Barcelona), coordinadora daquest volum, es dedica juntament amb Montserrat Capdevila (MA University College London, PhD Universitat Autònoma de Barcelona) a ladquisició de primeres i segones llengües. Joaquín Domínguez (MA Georgetwon University, PhD Universidad Complutense de Madrid) sinteressa per la comparació de la sintaxi de langlès amb el català i el castellà, Melissa Moyer (MA Stanford University, PhD Universitat Autònoma de Barcelona) és especialista en bilingüisme i multlingüisme des dun enfocament sintàctic i dalternança de llengües. Elisabet Pladevall (MA University College London, PhD Universitat Autònoma de Barcelona) va presentar la seva tesi doctoral lany 2007 amb al títol Child and Adult Non-native Subject Development: A Bi-directional study of English and Spanish as L2s i Susagna Tubau (MA University College London, PhD Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat dAmsterdam) és doctora des del juny de 2008 amb la tesi Negative Concord in English and Romance: Syntax-Morphology Interface Conditions on the Expression of Negation.