Argumento de Avaluar L Aprenentatge (de 3 a 7 Anys)
L avaluació pedagògica ha d ésser el punt de partença de tota pràctica docent, tant per conèixer el nivell competencial de l alumnat com per orientar la programació a l aula. La proposta que es presenta aquí pot facilitar als ensenyants conèixer els aspectes bàsics que caldria valorar en llenguatge, matemàtiques i dibuix, al parvulari i al cicle inicial d educació primària, disposar d unes proves per avaluar els alumnes i d unes graelles per fer-ne el seguiment. Les graelles estan dissenyades en dos formats: un de grup i un d individual. El primer permet fer un registre acurat del grup classe, el segon és útil per als seguiments individualitzats. Avaluació de les matemàtiques · Aritmètica. Problemes. Operacions de suma i resta · Geometria: Nocions d orientació, direccionalitat i proximitat. Cossos, figures i línies · Mesures: longitud, temps, capacitat i de pes · Estadística: Continguts. Prova d avaluació d estadística · Avaluació del lleguatge · Escriptura. Proves d avaluació de l escriptura · Lectura: Nivells · Llenguatge oral: Fonètica i fonologia. Morfosintaxi. Usos del llenguatge oral · Avaluació del dibuix · Dibuix lliure · Dibuix de la figura humana0