Aquest text conté el desenvolupament dels temes corresponents al punt 1 d'aquest temari convenientment detallat, juntament amb la incorporació de les novetats legislatives que els afecten.
El temari específic es completa en altres dos volums de temari que recullen la resta de blocs del mateix. Tema 1.1. Atenció a la ciutadania. Atenció integral: personal, telefònica, escrita. Atenció al públic culturalment divers. Iniciatives, reclamacions, queixes, suggeriments, agraïments i peticions. Habilitats socials i comunicatives. El ciutadà com a centre del sistema sanitari català. El dret a la informació i a la confidencialitat. Els drets ARCO Tema 1.2. Dret de prestació de serveis de forma individual i collectiva: lliure elecció d'equip d'atenció primària, de professional de medicina de família i de pediatria. El dret a obtenir una segona opinió mèdica. El dret a l'atenció sanitària pública: la condició d'assegurat i beneficiari de l'assegurat. Accés dels ciutadans estrangers empadronats a Catalunya. La targeta sanitària individual: regulació i dret a obtenir-la. La targeta sanitària europea. La facturació a tercers d'activitats no cobertes pel sistema sanitari públic: supòsits i conceptes de facturació Tema 1.3. La documentació clínica: la història clínica administrativa; la terminologia sanitària més habitual en la documentació clínica i la traçabilitat de la història clínica Tema 1.4. Tècniques de gestió i control d'arxiu i documentació clínica. Gestió, conservació i destrucció de documents. Gestió de documents electrònics Tema 1.5. Les administracions públiques i la societat de la informació. L'administració electrònica a Catalunya. La firma electrònica. El certificat digital. Registre telemàtic i tramitació de procediments administratius mitjançant Internet. Finestreta electrònica. Sistemes d'informació a l'Institut Català de la Salut en processos assistencials i de suport administratiu Tema 1.6. Organització, mètode de treball i circuits administratius. Els serveis d'informació administrativa Tema 1.7. Ofimàtica: 1) Processadors de text (Microsoft Word): conceptes, funcionalitats, plantilles, combinació de correspondència. 2) Base de dades (Microsoft Access): concepte i funcionalitats. Full de càlcul (Microsoft Excel): concepte i funcionalitats. Presentacions (Microsoft PowerPoint): concepte i funcionalitats principals. Correu electrònic: conceptes bàsics, agendes, llistes de distribució. Navegadors. Cerca dinformació. (Competències ACTIC C4, C6, C7 i C8 nivell mitjà.) Tema 1.8. Competències en tecnologies de la informació i la comunicació (eines 2.0): cercar informació a la xarxa, descarregar-la i emmagatzemar-la; distingir els diferents recursos de comunicació que ofereix Internet (conceptes bàsics dels xats, blogs i les plataformes virtuals de telecomunicació Moodle, i aplicacions en línia en entorns collaboratius); obtenció, tractament i traspàs dinformació gràfica, sonora i dimatges fixes i en moviment (conceptes bàsics didentificació dels principals tipus i formats digitals dimatge, so i vídeo; obtenció i emmagatzematge dimatges digitals fixes o en moviment). (Competència ACTIC C3: navegació i comunicació món digital nivell mitjà)