Argumento de Apropiacions Escolars
Apropiacions escolars és un llibre que pretén allunyar-se de tota interpretació simple del significat del fracàs escolar dels joves adolescents. Contra el catastrofisme de discursos mediàtics i polítics sobre lescolarització secundària obligatòria, aquest llibre pretén respondre amb etnografia, amb lestudi empíric i sobre el terreny de les experiències de lalumnat dESO i del sentit que atorga a aquestes experiències. Lluny dinterpretacions uniformes i lineals sobre lèxit o el fracàs escolar, el texto mostra les múltiples situacions que es deriven de la combinació de posicions socials (a partir dels eixos de classe, gènere i ètnia) i dexperiències en els espais centrals de la vida dels adolescents: lescola, la familia i el lleure. Analitzar la mirada adolescent sobre lescola i interpretar-la en el context de la vida cuotidiana dels joves ens ajuda a entendre com uns i altres sapropien de la institució escolar, per tal adherir-shi, acomodar-shi, enfrontar-shi o fins i tot, prescindir-ne. Apropiacions escolars invita també a la reflexió sobre les posibles direccions de la intervenció educativa, intervencions que per a ser efectives en cap cas poden construir-se sense entendre el significat que els nois i les noies adolescents atorguen al seu pas per lescola obligatòria.0